2013年11月19日火曜日

寒ーい日 One wintery day

今朝は、寒かった。

今も風が強くて、いよいよ冬だなあと

認めざるをえません。

 昨日&今日と、おうちに来るはずだった友人たちが、

相次いで、キャンセル。

それぞれ、海外への引っ越しを控えての用事だったり、

家族の不調だったり、、。

 で、時間ができたので、

クリスマスのキャンドルアレンジを作ってみました。


This morning was really cold.

Strong wind reminds me winter has come finally here.

 Yesterday and today friends had planned to come to my house,

but both were cancelled.

One friend will move abroad soon,  so just bother her, couldn't make it.

Another friend has problem of her family 's health.

 So I have plenty of time, just has made Chrsitmas candle arrangement.








先日つくったサンプルのリースとおんなじテーストで。

This arrangement has the same taste as the wreath I made last week.





そろそろ、喪中のはがきが届くようになりました。

クリスマス、大晦日、お正月、

家族で集まるイベントがもうすぐそこ。

 皆様が笑顔で、その時を迎えられますように。

This time of the year we receive notices of excuse of New year's greeting ,

because of family loss this year.

Christas ,  New Year's eve  ,  ,  ,   and New Year

Many family events are coming soon.

I wish all the people will share lovely time with families and friends with big smile ^^



0 件のコメント:

コメントを投稿